Thursday, June 17, 2010

Kenduri Angah - Part 2

Hari ni nak menyambung balik cerita kenduri kahwin angah..seronok kalau kenduri kendara sebab masa ni lah nak berjumpa sanak saudara dan sepupu sepapat..huhuhu..hari tu ramai jugak saudara mara dari Penang yang datang...kebetulan mama dan baba aku sepupu, so kiranya saudara dari dua2 belah pun ada..saudara sebelah mama ada, sebelah baba pun ada...hihiih..pak lang aku (ayah angah) ni abang kepada mama dan jugak sepupu baba lah kiranya (jangan pening..huhuhu) Katering ni pun ambik sepupu mama dan baba jugak..Pak Njang Pa nama dia (anak kepada tok saudara aku) Tahun lepas masa kenduri along pun ambik katering ni jugak..



sebelum kenduri bermula...




cousins..jaga door gifts, makanan dan bungkus-membungkus



iqbal (suami along) berduet dengan adiknya..tak sangka iqbal pandai nyanyi rupanya :D iqbal dan mundzir 'menyumbangkan' lagu Dewi, dan pengantin lelaki yang mempunyai bakat terpendam menyampaikan lagu Getaran Jiwa :)



Danish (anak saudara pengantin)..si tecik yang menjadi tumpuan!

Memang ramai jugak tetamu yang datang hari kenduri tu..boleh tahan lenguh jugak kaki ni dok berdiri..hihihi..tapi seronok! Keluarga pengantin lelaki tiba lebih kurang jam 2pm..


pengantin..angah dan zaime


shahirah & nawal..bagi peluang orang jauh bawak bunga manggar



saudara mara dari Penang..yang dok tido (gambar atas) nabil sepupu aku yang telah disahkan demam denggi..semoga cepat sembuh ye!



acara beramah mesra..hihihi



suasana kenduri


siblings..cousins dan mak cousins sekali :D




lepak2 bila majlis dah hampir selesai :)



bergambar dengan pengantin


with udin & mundzir (anak2 makngah)..dua2 bakal pengantin baru ogos nanti :D

Lepas selesai majlis biasalah acara borak2 dan lepak2..dalam pukul 6.30pm keluarga aku, paksu, dan paktam ke rumah makngah..makngah ajak lepak rumah dia jap..mak ngah dan pak ngah pun tinggal di perantauan jugak..mak ngan balik untuk persiapan kenduri anak2 teruna dia ogos nanti..julai ni majlis akad nikah..anak sulung mak ngah, mundzir bakal berkahwin dengan orang taman melawati jugak..hihih..tapi anak kedua, udin bertemu jodoh dengan orang Jakarta...nampaknya ogos nanti kami semua akan kembali ke KL lah ye..


lepak2 tgk world cup..Korea Selatan vs Greece!

Kat rumah mak ngah jugak saat2 sedih tiba disebabkan itulah kali terakhir pertemuan kami dengan keluarga pak tam untuk kali ni..insyaAllah akan bertemu dua tahun lagi :)


4 comments:

[-suziey-] said...

waaaa sporting je pantin karaoke..hehe..

isk geram btl tgk danish tu..comelll..siap tido sambil sengih..

Kauthar said...

suziey: hiihih..saja letak gambar danish utk suziey..hihih..gebu macam aqeel jugak..pengantin lelaki sporting..pengantin perempuan temankan ajee..

sayangsayangibu said...

masa kenduri kendara bolehlah berjumpa sanak saudara jauh dan dekat kan?
memasing semua dah berubah, dah besar dah bertambah ahli keluarga dan segalanya berubah... ;p

Kauthar said...

sayangsayangibu: aa..batul tu..dah jumpa jarang2 sekali..tapi seronok jugak..banyak berita nak update..hihihi