Thursday, May 13, 2010

Lukisan Encik Atif

Salam Jumaat..semoga hari ini membawa seribu rahmat kepada kita semua :)

Minggu lepas atif tunjuk kat aku lukisan yang dia baru lukis..terkejut jugak tengok sebab baru je bulan lepas dia hanya pandai lukis bulat2 je..suddenly dah boleh lukis bentuk..betul la perkembangan anak2 kecil memang cepat kan?



Atif: Mama, tengok atif lukis ni..

Aku: Wah, atif lukis anak ayam ke?

Atif: Bukan la mama..ni semut (dengan nada nak marah)

Aku: Erkk..(terdiam jap)


ni pulak lukisan ikan atif..ummm..kak ida kata 'dolphin' kot..hihihihi

15 comments:

Jiejah @ Iza said...

ekekekekek semut ??
tinggi daya imaginasi kanak² ni..appreciate it!!

ayah,ummi, farish said...

berbakat betul atif nie tau...cantik sgt...bakat yg terpendam & perlu dikembangkan

A D I A said...

eh cantik je. biar je dia kembangkan bakat. kita sednri lukis dolphin tu tak tentu jadi (kerastangan)

Kauthar said...

kak jiejah: saya pun sependapat dengan akak...mmg imaginasi anak2 ni tinggi..kadang2 tk tercapai dek akal kita kan?

Kauthar said...

ummifarish:insyaAllah..akan dikembangkan lagi bakatnya tu..thanks :D

Kauthar said...

adia:mama encik atif ni keras tangan gak..setakat lukis org lidi boleh la kot..wakaka..masalahnya daya imaginasi kita tak sama macam anak2 ni..

ena said...

eh shanteknya!!
haqim kalo lukis.. huh hampeh!!


hah? semut? makcik pon terperanjat gak atif oii... ekekeke

Kauthar said...

ena:hihihihi...mmg terkezut kan?taktau tang mana ghupe semut tuh??

maCy said...

sgt comel dan bbakat! huhu

Kauthar said...

maCy:tenkiu..tenkiu..(mama atif pulak lebih2)

sayangsayangibu said...

belum baca en3, baru tengok gambar dah boleh agak gambar semuttttt.... yeehaaa..akak pandai ;o

rynas said...

budak2 tgh nak belajar mmg cepat jer belajar kan

Kauthar said...

sayangsayangibu:tak aci la akak..apsal saya tk nampak mcm semut?hihhi..akak mmg pandai lah :D


rynas:aa..mmg cepat..diaorang belajar melalui pemerhatian..apa yang kita cakap pun diaorang suka ikut kan?anak2 ni dia menyerap maklumat macam span menyerap air..tu yang saya pernah baca la :)

sayangsayangibu said...

mungkin sbb dah biasa dengn lakaran anak anak... ;o

Kauthar said...

kak eja:haa...tu la yg saya fikir td..mesti sbb akak dh biasa kn..