Thursday, August 12, 2010

Salam Ramadhan..


Assalamualaikum...


Salam Ramadhan semua...hari ni dah 2 Ramadhan ye..selamat berpuasa kawan2..semoga Ramadhan kali ni dapat menjadikan kita insan yang lebih baik..insyaAllah...


credit to ILUVISLAM.COM


Tuan rumah bercuti semalam disebabkan 1 Ramadhan seluruh Kedah bercuti..my hubby pulak sekolah ambik cuti peristiwa...so, kami sama2 bercuti :) kebetulan semalam ialah hari atif bertemu Dr Yeoh (monthly check up), so dari pagi sampai tengah hari kami di Penang GH..


Bila dah masuk bulan puasa ni, my baba pulak akan sibuk di tempat kerja kerana menyediakan juadah berbuka puasa untuk students dan staff..tiap2 hari baba akan berbuka puasa di tempat kerjalah jawabnya..tinggallah aku, mama dan my hubby je berbuka puasa di rumah (encik atif tak dikira sebab tak puasa..hihihi) maka nya semalam kami telah berbuka puasa di kedai..wakakaka...di Route 69 Bandar Perda, BM..tak bestlah bukak puasa kat luar..kat rumah lagi best maaa..hari ni nak menjenguk bazar Ramadhan kat rumah lah pulak!


Teringat pulak kenangan Ramadhan tahun lepas...masa tu atif baru lagi disahkan menghidap leukemia..dan pada masa tu jugaklah atif dijangkiti H1N1..1 Ramadhan tahun lepas berpuasa di hospital sehinggalah 6 Ramadhan..lepas tu bila atif dah dapat keluar wad..barulah dapat berpuasa di rumah..itupun tahun lepas sepanjang bulan puasa asyik berulang-alik ke hospital disebabkan kena ikut jadual rawatan atif...kenangan yang tak akan dapat dilupakan sampai bila2..sememangnya pengalaman itu mengajar aku erti kesabaran dan kasih sayang yang sebenar...


Tahun ni alhamdulillah..dapat berpuasa di rumah dan berbuka bersama keluarga..dan yang paling manis sekali melihat perkembangan positif atif..yang semakin sihat dan ceria...semoga atif kekal sihat dan ceria untuk masa akan datang..AMIN!


7 comments:

ayah,ummi, farish said...

salam.ramadhan....
sihat, dik...?
lama x berbiorak2 ekk

ShaFiAti said...

salam ramadhan to kausar and family..:)

Pnut said...

salam ramadhan untuk awak sekeluarga.. dan kiss-kiss untuk atif...
muaahsss

AngahSayang2314 said...

salam ramadhan

gunakan lah ramadhan dengan sebaiknya

ieda said...

salam ramadhan kauthar..moga atif terus sihat...
nak beli cheese tart?..saya tlg jual utk kawan.

ladybird_201 said...

salam ramadhan utk kurt,parim, atif n family..
semoga atif terus sihat, cergas n ceria..
eh kurt hg biase beli kerepek sedap kat mana? kak pnut jual kerepek kan tp jauh..huhu teringin gak nak rs..kot2 adik die jual gak kan..thn ni nk beli kerepek je la kat MIL n mak..tau ke tmpt yg sedap n berbaloi..
-arin, rai n qaseh-

Kauthar said...

kak maya: salam ramadhan buat akak dan kelaurga ye..saya sihat alhamdulillah..aa..lama ye tk borak..huhuhu..


shafiati: salam kak suriati..salam ramadhan untuk akak dan keluarga jugak!


kak pnut: salam ramadhan buat akak sekeluarga..balik SP nanti bgtau lah ye..muahhhss untuk alesya jugak :)


angah: salam ramadhan untuk angah jugak ye!


kak ieda: salam ramadhan..itule..dah tgk tart tu mcm best je..tapi ada penghantaran ke penang ke?


arin: kat ofis aku ada jugak jual kerepek..sedap2 jugak..tapi aku tk order pun..baba aku yg selalu beli kat ofis dia..hg nak ka?