Monday, August 16, 2010

Misi mengecat rumah :D



Selamat petang semua..pastinya kawan2 sibuk memikirkan juadah berbuka puasa hari ni ye..

Hari ni update di petang hari selepas selesai kelas...pagi tadi banyak pulak kerja yang nak diselesaikan terlebih dulu..


Card reader baru pun telah berjaya dibeli semalam..huhuhu..RM10 je, kalau rosak lagi takdelah sakit hati sangat!


Hari Sabtu tengahari aku, my hubby dan atif ikut my mama ke kedai hardware di Bandar Perda untuk melaksanakan misi my mama untuk mengecat rumah (dah lama tk cat..lagipun encik atif yang kreatif telah menghasilkan karyanya di dinding2 rumah dengan jayanya)



Al-kisahnya, no siri cat tu pun kami dah tak ingat sebab dah lama..sekarang ni pulak cat dah keluar jenis lain, dah takde yang jenis lama tu..so, kami gamble je lah pilih warna yang lebih kurang sama :)


Aku ni setaraf le dengan atif, tak pernah pi kedai beli cat..so, dok ter'jakun' seketika tengok apek kedai mengadun cat2 tu..aku ingat beli terus macam tu je...rupa2nya dia campur warna cat dalam cat putih ikut percentage colour depends on the colour selected..aku dengan atif dok terkagum tengok mesin pengadun dok bergegar..ntahapaapantah..nasib baik aku ikut kali ni, kalau tak memang sampai bila aku tak tau proses tu wujud..


proses mengadun cat


Atif lagila sibuk dekat kedai tu, siap cakap dengan mak tok dia nanti dia nak tolong cat sekali..siap marah lagi kat aku bila aku kata 'atif tolong tengok je tau'...alamatnya nanti mak tok atif nak buat kerja pun tak senanglah sebab ada assisstant kecik sorang!



latihan mengecat


Petang semalam my hubby dah cuba cat sikit bahagian feature wall..nampak ok cat tu..walaupun kami tak ingat no siri tapi nampaknya warna tak lari dari warna yang sebenarlah..huhuhu


hasil pembelian di kedai hardware



atif yang sibuk dengan mak toknya



Apakah menu berbuka puasa kawan2 hari ni?Aku belum fikir lagi..hahahaha..

3 comments:

Ciklinn said...

hamboi2 incik atif bukan main ha practise mengecat..

A D I A said...

i urusan2 cat i yg handle. urusan pilih, beli n catit kaler cat la heheh. mmg kagum tgk proses adunan cat bagai tu. selamat berpuasa ye :)

Kauthar said...

ciklinn:itula..sibuk sangat incik kecik tu :D

ADIA: pandai la u pasal cat mengecat nih..i memang tk reti..huhuuh..selamat berpuasa adia!